SAMMANFATTNING 2018

Sådär  nu har jag fått hem min dator igen och tänkte sammanfatta året 2018 som innehöll väldigt mycket lycka men även detta året innehöll en oerhört stor sorg!
Men vi börjar ifrån Januari;
 
 
Januari kan man väl sammanfatta ungefär som alla andras januari brukar vara. Jag försökte ta tag i träningen igen precis som dem flesta andra. Det gick fatksikt väldigt bra och jag hittade väl en liten motivation i alla fall. Fick en oerhört stor kärlek till smoothies som jag drack efter varje träningspass.
Försökte även bli kompis med den nya kameran som jag ska erkänna, har använts sådär. Men jag får jobba på det helt enkelt :)
 
 
Februari
Månaden som innehåller alla hjälrtans dag! Den var ju på en vardag men samma helg så åkte vi till Gothia och "firade". Självklart med deras gudomligt goda räkmacka och lite bubbel.
Vi gjorde även egen toast skagen med dem bästa räkorna och skakgenröran som finns, nämligen PolarFisk!
Februari brukar ju även innehålla sportlov och då tog jag med mig min yngsta lillebror till skidbacken för allra första gången i hans liv. Det gick helt klart över förväntan så nu får vi se om det blir en favorit i repris under 2019? Kanske till och med får med mig min andra lillebror av tre. Vi får se.
Hugo var på besök i lägenheten och fick en ny hundbädd av Jula. Dock blev ju inte den använd så oerhört många gånger....
 
 
 
I mars så åkte vi och såg på hockey i Scandinavium. Det är något som vi försöker göra varje år.
Sedan gjorde jag mitt livs första tårta och det var ett provbak inför den stora finalen som blev i april. Mycket gott resultat om jag får säga det själv.
Jag var några turer hos bettfysiologen där jag fick min bettskena. Hur underbar är inte den? Har gjort underverk sen jag fick den men också sen jag fick komma intill hos just bettfysiologerna.
Det oerhört fina vädret började visa sig så man kunde häna ut tvätten på balkongen. Denna sommaren är väl det sista man glömmer. Den förde med sig en hel del ont också men wow, vilket väder!
Fick även hem mina skridskor som jag beställde lagom till föräldramatchen. Gäller väl att börja ladda redan nu så man har någon chans mot mina smöbröders lag. Jösses vad snabba dem börjar bli!
 
 
April
Nu var det dags för den stora finalen när det gäller tårtbaket. Succé blev det. Den var omtyckt av både vuxna och framför allt barnen. Roligt när det gick så oerhört bra.
Jag var också och jobbade i Örebro under 2-3 dagar. Var roligt att få göra något annat.
Sedan var vi på dop för J;s kompis barn.
Försökte odla hemma också. Det gick ganska dåligt faktiskt. Här ser det väl okej ut men långt där efter så slängde jag väl att som hade med odling att göra :)
 
 
Maj
Vi var ute i skogen och grillade med J,s syster med familj. Blev en heldag och då fick kameran åka med också vilket blev lyckat på alla sätt.
Men i maj så gjorde vi även resornas resa! Det var även ett av målen för 2018 att komma iväg. Min tanke var väl solsemester men detta var nog lika bra. Vi åkte till Disneyland Paris!
Det var en present till J som fyllde 25 år i augusti. Var så himla häftigt att komma dit och få uppleva det!
 
 
Juni
Jag opererade bort min leverfläck som jag hade vid höften. Var en upplevelse det också. Gick väl helt okej men mådde väldigt dåligt precis efter operationen så jag fick ligga kvar och kvikna till.
Åkte även till Ullared för att inhandla andra halvan av alla presenter. Men självklart lite kläder och saker till lägenheten.
Sen var det ju semester och ett helt fantastiskt väder med mycket bad och sol. Helt underbart.
Självklart blev det lite bilbingo också men som dem flesta gånger så blev det nitlotter. Men det är alltid roligt med lite spänning.
 
 
Juli;
Här hände det oerhört stora saker men vi börjar från rätt ände.
Vi skulle försöka ta grönt kort i golf. Det gick bra till en början men vi valde sen att inte fortsätta eftersom det kom lite annat ivägen sen.
Vi var även på Gothia en sväng. Bästa hotellet enligt mig :)
Sen kom det som jag drömt om. VI KÖPTE VÅRT EGNA HUS! Det firades med oxfilé på planka - hemmagjord för första gången. Mycket gott.
 
 
Augusti
Vi la ut vår lägenhet till försäljning som jag har för mig att vi fick sålt i mitten av oktober. Marknaden var ju inte den bästa men vi hade tur som fick så bra pris för den ändå och framför allt fick sålt den!
Sen packade vi såklart och förberedde flytten! Så det blev inte mycket bilder tagna i augusti eftersom vi hade fullt upp med flytten.
 
September
Äntligen var vi inflyttade i huset och det gick så oerhört bra. Mycket tack vare all hjälp som vi fick av min släkt och J,s vänner!
Vi bestämde oss väldigt fort att göra något åt den gräsliga hallen så från lila (ungefär) till grå. Mycket bättre!
 
 
Oktober;
Vi fortsatte med renoveringen i huset. Vi fick hem garderoben till vårt sovrum men även spegelgarderoben till hallen. Vi bydde en fondvägg i sovrummet från något gräskligt (föreställde nog berg) till tegeltapet i svart. Blev oerhört bra eftersom vi vill ha det mörkare i sovrummet.
Hade oerhört fina kvällar på altanen också.
Sedan var det dags för däckbyte som jag gjorde för första gången själv sen jag fick körkort. Smidigare när man har billyft samt alla saker hemma! Numera har vi däckhotell typ i garaget :)
Fick äntligen samla delar av min stora släkt på kalas för mig. Tanken var ju att folk skulle få se vårt hus men att också just få samla alla på en och samma dag. Det har väl typ aldrig hänt förut förutom vid konfirmation/student.
Var roligt att få ordna något själv :)
 
 
November
... Ja vad ska man säga. Jag var i valet och kvalet om jag skulle ta med att det sista rummet i huset blev fyllt som ett gästrum. Jag valde att ta med det men november kommer nog alltid vara din månad.
Då du fick tas ifrån oss. Älskade Hugo! 15/11-18 är ett datum vi (troligtvis) alltid kommer minnas som en oerhört stor sorg!
 
 
December
Efter regn kommer solsken. Jag fick äntligen fast anställning på Supply Chain admin! Som jag har kämpat för det. Sen var det en del drama såklart på jobbfrontent i december men detta vägde upp det så klart!
 
Då var summeringen av 2018 gjord.
Jag skrev ett inlägg i början av 2018 om vad jag hade för förväntningar av 2018.
Mål sattes upp som var enligt följande:
 
- Första semestern med J
- Spara pengar/betala av lånet
- Alla får vara friska 
- Kunna börja träna
 
Jag kan nog checka av allt nästan.
Första ensamma semestern med J blev ju av till Paris. Eller ja, semester och semester, det blev en weekend i Paris.
Spara pengar gick väl sådär men vi investerade i ett HUS! Så det har väl uppfyllts?
Att nära och kära får vara friska - Det har väl gått helt okej. Vi kämpar på som alla andra. Största sorgen är ju självklart att Hugo inte får vara med oss längre. Han togs ifrån oss lite för tidigt men så är det ibland. Nu har han det bättre där han är nu.
Träna kunde jag ju börja med och det är väl något annat att man inte fortsätter och håller i det man påbörjat ;)
 
Nu får vi se vad 2019 för med sig helt enkelt! :)
 

Kommentera här: