Ibland går det fort

Wow i söndags gick det minsann undan!
Jag hade precis skrivit klart årsresumén för 2018 när jag skulle prova en proteindryck som vi skulle börja använda oss av här hemma.
Dock var det inte så jättesmart för när jag väl hade druckit upp den så började det klia oerhört mycket i halsen och jag fick hosta.
Då tänkte jag att jag dricker lite vatten för att se om det släpper men det gjorde det inte.
Jag ringde till min morfar för att se om han var hemma och hade allergitabletter, vilket han hade.
Då rusade jag upp till J som fick köra väldigt fort till dem. Väl på plats så hinner jag precis till diskbänken innan jag börjar ulka. Fort som tusan tar jag mig till toan där allt kommer upp. Vid denna tidpunkten så känns hela kroppen så oerhört varm och det kliar precis över allt!
Jag hade fått en allergisk reaktion! Detta har inte hänt, inte ens när vi upptäckte min allergi för ca 13 år sedan. Symptom som jag fick mot nötter var i princip magont, blandat med typ maginfluensa, men aldrig att det kliar.
 
Mormor och morfar förstod väldigt fort när jag kom in till dem att det var tal om ambulans, vilket kom väldigt fort faktiskt. När dem väl var på plats så fick jag antihistaminer samt betapred. Efter en stund så lugnade det ner sig men jag fick ändå åka in till sjukhuset för observation. Jag behövde inte åka med ambulansen utan det räckte att jag och J åkte in ensamma. Man kunde tydligen få "efterslängar" trots medicinen i kroppen så därför ville dem ha in mig.
 
Jag hade oerhört mycket tur att det inte blev "värre" än vad det faktiskt blev. Nu har jag lärt mig att jag, med största sannorlikhet, är väldigt allergisk mot sojaprotein och att jag ringer 112 direkt nästa gång :)
 
Detta har gjort att jag och J inte kommer åka utomlands till Thailand som var tanken eftersom deras mat, till största del, är uppbyggd på jordnötsolja samt soja... Tråkigt men skönt att det ändå hände här hemma och inte där nere!
Förhoppningsvis kommer vi iväg till något annat varmt ställe i mitten av februari.
 
 
 
 

Kommentera här: