Tomhet

Du lämnar ett sånt oerhört tomrum efter dig. Min allra bästa vän i 8 år. Ditt liv skulle inte sluta än, inte nu. Du har varit en kämpe från dag 1. In och ut hos veterinären med ögon/öron problem, problem med tassen/benet och blåsljud på ditt lilla hjärta. Men trots allt det så har du funnits där i vått och torrt! Oavsett hur ledsen eller glad man har varit så har du kommit upp i famnen. Igår var sista kvällen med dig och idag har vi sagt hejdå. Igår kunde du verkligen känna att något var fel. Det var som om jag kunde se det i dina vackra bruna små ögon. Du slickade och tvättade rent mina tårar i hela ansiktet väldigt länge igår. Det fanns liksom inget stopp någonstans. 
Jag minns när du kom hem till oss för lite mer än 8 år sedan. Vi klickade direkt!

Vi sov tillsammans från första stund, även om den natten innehöll väldigt många vakna timmar eftersom du vägrade sova. Vi har gått på oändliga promenader som har slutat med oändliga bilder, inte minst på oss två tillsammans. Jag ska försöka hitta så många som möjligt och bara rada upp dem här ❤️ 

Du var något alldeles extra och var oerhört social. När man gick på promenad med dig kunde okända personer (för min del) stoppa oss och fråga om det inte var Hugo ❤️

Du lämnar ett sånt stort tomrum hos många, inte minst nu när julen närmar sig eftersom morfar och mormor alltid gav dig så mycket gott, speciellt då. Det har dem alltid gjort till sin lilla bebis. 

"Det är klart Hugo ska vara med" - du har alltid varit en självklarhet i alla sammanhang.

Det kommer vara jobbigt ett tag framöver men jag vet att vi ska kämpa, om inte minst för din skull - det är ju trots allt det som du har gjort hela ditt liv! 

Tack för allt du har gett till oss och att jag fick hålla dig när du i lugn och stillhet fick somna in i min famn❤️
Hugo 2010-09-02 - 2018-11-15 ❤️

(null)

(null)

(null)




Kommentera här: