Dag 2 - Disneyland & Disneystudtios

Sådär, då kanske jag ska ta att skriva om dag 2 inne på Disneyland och Disney Studios :) Nu blev det hoppigt mellan dagarna men så blir det ibland.
 
I alla fall så dag två började tidigt på morgonen, redan vid 8 eftersom att vi hade "Extra Magic Time" vilket översätts till svenska: Extra magi timme. Vi tog i princip bara på oss och vandrade till parkerna som var öppna för oss vid 8.30 och framåt till själva öppningen för alla andra.
 
Det innebar att vi alltså fick gå in till Disneyland och Disneystudios 1 timme FÖRE alla andra! Självklart var det andra personer inne i parken också som hade samma som vi men det var ändå skönt att få den timmen att gå skapligt i lugn och ro :)
På fredagen när vi kom så gick vi aldrig in i Disneystudios utan vi tog parken direkt och då sparade vi studion till just den här extra timmen som vi fick.
 
På schemat så var Ratatouille öppet som är en film som handlar om en råtta som kan laga mat och som hamnar i Paris tillslut. Det är en film jag tycker är väldigt mysig så en attraktion var öppen som handlade lite om just den filmen.
 
Men när vi väl kom fram till attraktionen som i beskrivningen sa att man skulle få uppleva allt i en större miljö så trodde jag ju aldrig i min vildaste fantasi att det skulle innebära 3D/4D effekter! 4D för er som inte vet så kommer typ vindar och vatten mot en om filmen eller scenen visar det och 3D effekt så känns det som om allt kommer emot en. 
Detta var ruggigt jobbigt för mitt huvud och jag försökte verkligen härda ut men det gick inte så jag fick blunda hela den attraktionen vilket var lite trist...
 
Den timmen som vi fick extra gick dock vääääldigt fort så vi hann väl inte med så mycket än att strosa runt lite i studioparken och sedan åka attraktionen.
 
Runt 9.40 så började de släppa på alla andra in till parken och då bestämde vi oss för att äta frukost eftersom vi inte hade gjort det innan. I Frankrike vet de knappt vad fibrer är utan det var väldigt onyttigt och väldigt mycket ljust bröd. Men det gick ner det också så klart men jag är glad att jag inte bor där för leva utan fibrer hade jag inog inte klarat :)
 
Efter frukosten (som intogs i Disneyland parken och inte studion) så gick vi till en StarWars värld. J älskar StarWars och vi ställde oss i kön till ytterligare en attraktion. Då sa jag på skoj att du ska se att det är 3D/4D här också. Skoj blev till verklighet och det var återigen dags att blunda en hel attraktion typ... Det var så tråkigt att informationen inte var tydligare och det var till och med så att J blev lite åksjuk (han blir det aldrig!)
 
Klockan tickade på och tiden gick så himla fort där inne. Vi gick igenom Törnrosas slott/Disneyslottet som är en typ av symbol för just Disneyland Paris! Sedan försökte vi hitta lite souvenirer att ta med hem. Det blev 2 magneter, en väska och två tröjor (en till oss var så vi kunde matcha, J fick Musse Pigg och jag Mimmi Pigg)
Vi åkte även ett tåg som vi trodde skulle ta oss runt hela Disneyparken men oj vad fel vi fick och vilken besvikelse tyvärr... Men då hade vi i alla fall åkt tåget.
 
Det gick väldigt fort och planen var väl att kanske inte vara på själva Disneyland så länge utan komma tillbaka till hotellet och gå till polerna och bara slappna av men det var ändå skönt att få ut så mycket som möjligt när vi ändå var där istället för att ångra oss att vi inte gjorde vissa saker.
 
Jag tror att vi var tillbaka på hotellet runt 16 igen och då hade vi alltså gått runt mer eller mindre hela tiden sen 8.20!
Vi somnade rätt fort båda två och tog en tupplur på ca en timme vilket var riktigt skönt. Sedan började jag packa ner så mycket som möjligt eftersom vi skulle upp så tidigt på natten för att åka till flygplatsen :)
Vi besökte aldrig polerna på hotellet utan tog ett bad på rummet eftersom det fanns badkar! Sedan gick vi och la oss vid 21 och somnade omedelbums :)
 
Dagarna gick så himla fort och detta är en erfarenhet för livet som jag mer än gärna åker tillbaka till igen! Helt fantastiskt var det! :)
 
 
 

Kommentera här: