Det händer grejer

Denna veckan har väl varit något fartfylld och helgen får gärna ticka på lite också eftersom jag äntligen får träffa J igen på söndag! Vi har verkligen gått om vartannat denna veckan (han har jobbat kväll) och sedan kom en icke planerad händelse in lite sent för honom idag så det innebär som sagt att vi, mer eller mindre, inte har setts på en vecka på söndag.
Jag ska avslöja att vi såg varandra en liten stund i tisdags när vi var på möte hos banken men det är allt.
 
Varför var vi på möte hos banken? Jo, vi ville se över våra lån möjligheter eftersom vi hittade ett hus (liten gård) som vi var intresserade av! Tyvärr så fick vi släppa taget om den igår efter en minst sagt het budgivning. Priset har tickat iväg lite för mycket (tyvärr då vi verkligen gillade det båda två) och nu kan vi inte hänga med mer. Eller ja, kan kan vi väl men det är inte värt det.
 
Vi har egentligen inte aktivt letat hus eftersom J inte har varit så sugen på det men nu har vi ett lånelöfte under 6 månader så vi får se vart det tar vägen. Lägenheten är verkligen toppen på alla sätt MEN, jag har bott i hus i mer eller mindre hela mitt liv och vet knappt något annat. Då blir en lägenhet väääääldigt instängd. Även om denna är tusen gånger bättre än den första som inte hade balkong, så är det fortfarande för instängt. Jag vill kunna gå ut i min alldeles egna trädgård och bara vara. Inte behöva dela den med flera andra som bor inom samma område...
 
Så vi ska hålla ett utkik nu så får vi se. J vill ju i alla fall ha hus mer nu än för bara någon vecka sedan vilket jag tycker är mycket positivt eftersom man kan börja forma framtiden ännu mer. Framtiden är ju aldrig säker men man kan ju inte gå och tänka det värsta hela tiden utan ta vara på vad man har i nuet!
 
Sedan har jag ju även färgat håret denna veckan som jag har visat MEN jag har även färgat något annat! Igår så hade jag massage inbokat vilket var fantastiskt! Fast jag hade även en annan tid inbokad!
Färgning av mina ögonbryn och fransar! Jag är faktiskt nöjd, ögonbrynen hade kanske kunnat vara lite ljusare men det bleks ju. Väldigt smidigt när man inte kan sminka sig. Då slipper man se ut som en blek döing :)
 
 
 

Kommentera här: