Aj

Jaha nu är det gjort - min leverfläck på höften är borta! Idag vid 15 var det dags och jag var såååå nervös för bedövningssprutan. Det var inte så farligt som jag trodde men jag får känslan av att jag inte klarar av bedövningsmedel för varje gång, även om det är narkos eller lokal, så blir jag så galet illamående. Själva "operationen" (borttagningen) gick snabbt och bra men efteråt så fick jag typ stanna i 30-40 minuter för jag mådde så grymt illa och var alldeles likblek... 

Blev ombedd att ta alvedon i förebyggande syfte efteråt och det gjorde jag men nu på kvällen när den har gått ur så gör det fruktansvärt ont. Känns som tusen nålar eller stick tränger igenom konstant! 

Så tacksam i alla fall för att J var med och verkligen lät mig ta den tiden som jag behövde. När jag väl kom hem så slocknade jag i soffan väldigt fort och sedan blev jag servad med mat på kvällen! Han är fantastisk ❤️❤️

Om en vecka imorgon,  ska jag ta bort stygnen och då får mormor följa med eftersom J jobbar kväll... lika bra att vara garderad ifall jag skulle må lika dåligt igen. Vi är ett bra team på sjukhusen så det fixar vi!

Nu ska jag försöka sova. Alvedonen är intagen och jag hoppas den ger värkan snart och att jag får sova gott inatt ❤️



Kommentera här: