Arbetsskadad...

Snacka om att jag har blivit arbetsskadad. Det tänkte jag verkligen på idag när jag fick ringa tre olika tills jag fick svar. Kom och tänka på nu när jag ska resa snart, tänk om ögat ger utslag (att det piper när man går igenom säkerhets- och passkontrollen) - alltså plattan som jag opererade in för snart tre månader. Så jag tänkte att jag kan ringa och kolla.

Först tänkte ja 1177 - de kan säkert detta. Men 15 minuter senare så fick jag inget svar utan det var: ring ögonmottagningen så kan de hjälpa dig. Fick ju vänta men stund som ingår i de nästan 15 minutrarna men det gör inget - det som stör mig något är att när man fick vänta när man hade kommit fram, då sa h*n inte "tack för att du väntade" eller något i den stilen. Om inte vi tackar kunden på något sätt på jobbet då får man höra det också!

Sedan ringde ja då till ögonmottagningen och 8 minuter senare så hade jag nästan ett svar - NÄSTAN! H*n var osäker men gav intrycket att det inte kommer pipa när jag går igenom kontrollen. Men för att vara SÄKER så hänvisade h*n mig till öron- nästa- halsmottagningen som jag blev inlagd på. Även här var det inget "tack för att du väntade kvar"

Så tredje gången gillt blev det när jag ringde öronmottagningen. 4 minuter senare fick jag så nära bekräftat man kan komma att jag inte behöver något intyg av operationen och att det inte kommer ge utslag. Hörde dock i slutet "hoppas det går bra" så det får man ju verkligen hoppas på :)

Så vad lärde man sig av dessa tre samtal? Jo, man har ännu mer förståelse för kunderna (inte för att de får vänta såååå länge som ja fick) samt hur viktigt det är med bemötandet. Vissa lät väldigt trötta på sitt jobb :D

För att summera detta så tog det alltså 27 minuter i telefonen för att få ett hyfsat säkert svar :)

Kommentera här: