Tillbaka i Paradiset ❤️

Jag har äntligen fått komma tillbaka till mitt älskade paradis Kap Verde!

Vårt flyg blev dock 2 timmar försenat på grund av sjuk besättning, vilket var lite trist eftersom vi då gick miste om dem två timmarna här nere. Det var synd för när vi väl landade så var det 26-27 grader! 

Men flygresan gick superbra, turbulens och väldigt skakigt i slutet men som sagt, utöver det så gick det jättebra. Kunde till och med se Mamma Mia 2 på planet så jag var nöjd. 

Vi landade i Kap Verde  15:39 (13:39 deras tid, vi är alltså 2h efter sätt från Sverige). Eftersom flygplatsen är så himla liten och det var fler flyg som kom så tog det oerhört lång tid vid passkontrollen. Det krävs ju visum där så det var drygt. Fördelen var dok sen att våra väskor hann komma väldigt fort när vi väl var igenom.

Vi fick vårt rum vid 15:40 (kommer hädanefter bara skriva deras tid så tänk 2h fram bara) och det var perfekt. Fick hjälp med våra väskor till rummet till och med. Tydligen är vi typ VIP gäster här pga vår rumstyp (hade ingen aning) så den restaurangen som jag och min pappa alltid åt på när vi var här, fick vi inte gå in i. Så typiskt. Men den andra blir säkert också okej. 

Vi gick ner till stranden när vi hade ringt släktingarna och kollade läget och kände på vattnet. J köpte badtofflor eftersom han inte hade några (orutinerat, haha) 
Försökte sola lite men det blev lite för kallt eftersom solen inte var i sitt toppläge och vinden tog över så vi förberedde oss för middag. 

Kort därefter, när vi hade ätit klart, så gick vi upp på rummet och la oss. Tror jag somnade vid kanske 20? Har ju gått i ett sen torsdags så jag somnade jättefort. 

Nu har jag vaknat vid 4 och ska försöka somna om ❤️ har sovit som en dröm i alla fall ❤️

Vårt hotell från ovan är den ovalformade byggnaden till vänster - Melia Dunas❤️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera här: