Bettfysiologen igår

Igår var jag alltså på återbesök hos bettfysologen. När jag kom dit och förklarade hur det hade gått så visste inte min läkare vad hon skulle göra (väldigt ung men absolut inga fördommar för det!) så hon fick hämta det tunga arteleriet (överläkaren) för att be om hjälp. Då visar det sig att jag har en nervskada som blir värre när jag tuggar på den. Jag kommer åt att tugga på den på grund av att jag inte "biter tätt". Det är tydligen ett glapp mellan övre och undre hörntand så jag skulle få som en lagning, fast ändå inte, för att täppa igen det mellanrummet som finns där. Och tycker jag inte om det när jag får den så gick det snabbt och enkelt att ta bort. Sedan ska jag även få en skena också på nätterna men den kan de inte göra än beroende på om jag ska ha kvar fyllningen eller inte. Så jag ska ha skena men de kan inte göra den än då. Det tror jag summerar ihop det hela. Sedan hade spänningarna i käkarna blivit MYCKET bättre och jag är mer avslappnad i ansiktet så att det har hjälpt + lite av joggingen då. Så hon tyckte att det bara var käkleden kvar och den ska jag strecha 3 ggr/dag á 3 gånger/gång i ca 10-15 sekunder :)
 
Kolla in här! En fruktskål så full. Alla får väl chocken nu eftersom vi aldrig har sånt hemma men nu ska göras smoothisar! :)
 
 

Kommentera här: