Första timmarna

Ja då var dagen kommen då vi skulle ta flyget ner till Mallis och jag tänkte att jag skriver ihop hur resan ner gick. 


Vi blev upphämtade av J;s syster med familj runt 16:20 för att bege oss ned till Landvetter. Jag hade telefonen i högsta hugg eftersom Frölunda spelade :) Resan ner till Landvetter  gick bra. 


Sen runt 18:30 kanske så var det dags att checka in alla väskor och gå igenom kontrollen :) väskorna gick bra men jag "fastnade" i säkerhetskontrollen. Den som arbetade där tog fram en lapp för att dra över händer och skor för att söka efter sprängämnen! Sedan fastnade handbagaget också på grund av att jag hade med en kortlek så det började ju bra :) 


Jag kom i alla fall igenom tillslut utan att bli märkt som terrorist eller liknande och runt 21 lyfte vi med Norwegianflyget ner till Mallis. Det var inte alls roligt för huvudet då det blev sånt tryck vid lyftningen. Jag försökte sova eftersom jag vet att det hjälper men det var helt omöjligt.


Om lyftet var chockerande jobbigt (minns inte att det var så när jag och pappa åkte till Kap Verde) så var det INGET gentemot landningen! Kände väldigt tidigt när piloten skulle ta sig ned och det var allt annat än roligt! Väl när vi hade landat runt 00 så släppte det successivt men det tog lång tid! Tacka vet jag Alvedon!!


Väskorna gick väldigt fort att få men eftersom vi inte åker charter så skulle vi få tag i två bilar som var bokade och det tog längre tid! Vi kunde lämna flygplatsen 1:30 på natten för att sedan vara framme i huset som vi ska bo i klockan 2. 


På vägen till huset så skojade jag till det och sa; "roligt om det är som i Norge, att ALLT är stängt på söndagar" 


Eftersom vi inte bor på hotell så har vi heller INGEN mat eller vätska vilket jag visste om och när jag inte får i mig mat på ett bra tag och väl börjar äta sen så blir det ett helvete i systemet!


När vi väl hade fått guidad tur i huset så blir den värsta mardrömmen sann - ALLT är stängt idag!!! Fanns något litet som är öppet så jag hoppas verkligen att det finns något att äta för magen är inte glad på mig just nu.


Kroppen över lag är inte så glad eftersom det endast har blivit ca 5 timmars sömn. Har ju en tupp någonstans i området och självklart skulle jag vakna av den runt klockan 5 men också klockan 7:40...  


Detta är ett praktexemplar varför man åker på CHARTER istället då logistik och mat redan är ordnad!! Det enda som är positivt är att det bara är vi (J;s familj) och inga andra turister på plats + oändligt med WI-FI men ändå...


Kommer att bli en intressant dag detta!

Fortsättning följer


(null)


Kommentera här: