Orkade inte

Igår när jag la upp inlägget "Strömavbrott och baka" så orkade jag inte skriva någon förklaring till det hela men nu ska vi se om vi kan få fram en vettig en :)

Igår så hände en del på kvällen. Jag bestämde mig för att baka runt cirka 17 och eftersom sladden på elvispen är så kort så är det lättare att baka på golvet nära eluttaget. Fördelen är att man når allt i skafferiet samt kylskåpet eftersom de är så låga :)
Igår gick det bli lite muffins och chokladbollar - hoppas de blev bra.

Sedan angående det andra i rubriken så blev det strömavbrott i hela staden. Var stopp i cirka 40 minuter och som tur var så hade jag hunnit baka klart allt och det var med marginal också! :) Var mysigt det också när allt slocknade och det var svart överallt. Som tur är så har jag en ljusslinga hängandes i fönstret och den går på batteri + att jag har alla ljusstakar och ljushållare som kunde ljusa upp det hela. Sedan finns ju ficklampan i mobilen också om man skulle behöva den :)

Mysig kväll igår med andra ord.

Kommentera här: