Det svänger

Tänk vad det kan ändra sig från dag till dag. Igår var jag pigg och idag är det raka motsatsen... Har sovit riktigt illa i natt då jag har vaknat flera gånger men magont samt feberfrossa. Ena stunden har det varit jättevarmt och sedan jättekallt (håller på så nu också - mycket kallsvettning). Tänkte ändå att jag går iväg till jobbet i alla fall och proppar i mig alvedon. Insåg rätt snabbt att det inte skulle gå. Anledningen till varför det inte gick att vara kvar är på grund av serviceyrket som jag faktiskt har och då måste man vara pigg och alert hela tiden och det hade jag aldrig klarat. Därför valde jag, efter två timmar, att åka hem. Så på vägen hem åkte jag förbi ICA en snabbis och köpte hälsoyoghurt och lite gott. När jag är sjuk tycker jag synd om mig själv och då tröstar jag mig med det lilla extra :)
Antar att jag inte hade/har något imunförsvar kvar med tanke på att jag fortfaranade käkar antibiotika mot urinvägsinfektionen som jag fick förra veckan. Dock är det sista dagen idag men det rubbar som sagt var imunförsvaret en del och eftersom det är vabruari fortfarande så var det väl klart att jag skulle åka på detta också som alla andra på avdelningen...
 
Nu ligger jag i soffan och ska försöka sova en sväng eller två :)
 

Kommentarer:

1 Rita Svensson:

Krya på dig. Nu får du lligga i sängen ett tag, så krafterna kommer tillbaka ❤❤❤

Kommentera här: