Årsresumé

Nu är det sista dagen av 2017 och det är dags att summera året som har varit. Det har varit ett år som har innehållit det mesta men en av de största händelserna var så klart att jag miste en väldigt nära person till mig. Du är verkligen enormt saknad och det går inte en endaste dag utan att du är i tanken. Men vi kämpar vidare allihopa och du hade varit så stolt.
 
Januari var ganska innehållsrikt faktiskt. Fick ju ett ofrivilligit strömavbrott i hela kommunen som varade i hela 40 minuter. Men eftersom man är upprustad med en hel del stearinljus och ljusslingor som går på batteri så var det inga problem.
Min motorhuv på bilen blev äntligen fixad. Det var ett "hål"/stenskott på den som inte var på plats när jag hade skrivit på. Inte så konstigt när det var klistermärke över det. Så efter många om och men fick jag det bortbytt och en helt ny huv.
Sedan tog jag, morfar och mormor en eftermiddagstripp till Ikea. Hade att göra kan man säga men blev jäkligt nöjd med hur lägenheten blev efteråt.
Försökte ju även ta upp träningen igen men det gick sådär så fick lägga ned det. Började nog för hårt men tänkte att det skulle släppa med tiden. Men det blev ohållbart så fick som sagt avbryta det försöket.
Jag och farmor fick äntligen åka upp till Stockholm tillsammans och gå på slottet och utställningen med alla bröllopsklänningar. Då kan man snacka om att vi var i himmelriket!
 
 
I februari så bytte jag alltså ut löpningen till att gå ut och gå istället. Men jag tycker verkligen att det är så fruktansvärt tråkigt. Jag vill ju bara springa liksom så att det händer något.
Fick även jobba i varuhuset för en dag och jäklar vad jobbigt det var. När jag kom hem så var benen som, ja jag vet inte vad. Tunga som stenblock! Skillnad på ett stillastittande jobb och ett jobb som man konstant står upp.
Som alltid i februari så är det ju alla hjärtans dag. Kommer ihåg att jag var så förbannad eftersom jag jobbade till 20 den dagen men när jag kom hem blev jag överlycklig över överraskningen som stod på bordet :) Även om jag inte äter godis så är det en underbar tanke som räknas!
Sedan fick jag urinvägsinfektion för första gången i mitt liv. Hemskt var det men vet inte vad som var värst - att dricka tranbärsdryck eller infektionen i sig!?
 
 
Vad vore ett år utan att åka till Gekås. Självklart åkte vi dit i mars över dagen eftersom att det är då, ungefär, som alla födelsedagar tar fart och då är Ullared perfekt :)
Provade även Sinnoclear för första gången i mitt liv (har jag för mig) och jäklar vilken grej. Man snyter verkligen ut ALLT och det gör så galet ont!
Sedan är det våffeldagen i mars också och det får man inte glömma för våfflor är ju alldeles underbart!
Jag klippte mig även och färgade håret. Galet långt det var på bilden innan! :)
 
 
Kunde äntligen tvätta av bilen ordentligt i April efter vintern som hade varit. Minns verkligen att jag var alldeles svart om fingrarna också efter allt fett som skulle av osv. Usch!
Sedan åkte vi iväg på slutspelshockey med mina bröder - mycket mysigt.
I april hände väl det bästa under året som kunde hände. Vi fick en ny lägenhet och det bästa var att det gick så fort också så att man inte behövde vänta.
Men det kom också lite snö i april! Alltså hallå!? SNÖ I APRIL! Jättekonstigt!
 
Maj! Nu började värmen hitta hit och efter en heldag i Lerdala så fick jag världens snyggaste bonnabränna :D
Sedan innehöll maj även vår flytt! Så det blev en hel del att göra och även någon tur till Ikea.
Men det var även här början av helvetet. Kommer aldrig glömma samtalet när du precis hade insjuknat och alla runt om kring sa att det kommer att gå bra efteresom det är en sådan vanlig grej som "aldrig" slutar i tråkigheter men på något vis så ville din kropp något helt annat!
 
Juni kom och det blev den sämsta månaden på året. Även om jag började på ett nytt jobb så hann jag bara vara där i två dagar innan beskedet kom att du hade gått bort. Vi började få fart på lägenheten med all inredning osv. Men som sagt, jag glömmer aldrig dagen då jag fick beskedet! 14:e juni och jag hade bara jobbat en timme när jag fick besked att du hade lämnat oss den 13:e juni runt midnatt. Och jag minns att jag sov hos mamma natten till du dog och jag hade en äcklig känsla av att du hade gått bort och när det blev verklighet så rasade allt! Det var även juni som du skulle ha fyllt 61!
 
 
Nu var det dags för Juli och din begravning. Jag var så oerhört stark och förvånad över mig själv. Men självklart lät jag mig själv sörja också... Det gick verkligen i vågor den dagen men är tacksam för alla nära och kära som fanns med annars hade det aldrig gått!
Sedan blev det mer shopping under Juli. Tog en tripp till Ullared och Ikea alldels själv. Gör jag inte om mer eftersom jag saknades J,s smakråd! La nytt golv på balkongen - blev en stor skillnad och bra mycket bättre än den gröna mattan som var där.
Bakade även biskvier för första gången i mitt liv. Förvånad hur roligt det var så bakade en hel del faktiskt :)
Hade även semester i Juli - två veckor och även denna gången hade jag tur med vädret för det var då det var som bäst igen!
 
Nu började väl vändningen kan man säga där det tuffaste var över och som sagt, lite mer ljusglimtar i livet.
Augusti är Js månad så vi blev bjudna på den bästa restaurangen - Troja! Så gallet gott det är där!
Sedan planterade jag en del också och jag blev förvånad över mig själv hur bra det blev - om man nu får skryta.
Det bästa av allt - jag fick förlängning på mitt vickariat till och med nästa år (2019 som det ser ut nu) vilket är underbart!
Fick åka med på cross-VM i Uddevalla också. Detta var Js första gång.
Badrummet fick sig en makeover. Vi bytte ut handfatet och badrumsskåpet till helt nytt och fräsht! Sådan enorm skillnad och bra blev det också! :)
 
Js födelsedag blev lite försenad men vad gör det när den firas på Gothia! I september åkte vi alltså till Göteborg över helgen och passade även på att gå på Universeum eftersom J aldrig har varit där! Jag tyckte väl att det var sådär medan J älskade att gå bland djuren osv.
Sedan fick det även bli lite städdagar som vanligt och putsning av alla fönster.
 
 
I oktboer så åkte vi och tog familjefoto hos PhotoByHanna! Blev alldels gråtfärdig när jag fick dem på mig och J! Fantastiska :)
Försökte mig även på att träna igen men som förra gången så var det bara att glömma.
Köpte nya hörlurar eftersom de andra var så oerhört slitna och gamla. Hade inte unnat mig ett par på jag vet inte hur många år.
Sedan firades min födelsedag på Gothia och Upper House! Fantastiskt rum men den rumskategorin ska vi aldrig ta igen eftersom vi inte tyckte att det var värt det...
Vi åkte på familjesemester med Js sida släkten. Något man aldrig lär glömma och en vecka fullt med prövningar kan man säga :)
Många viljor!
 
I November dog bloggandet ut mer och mer och jag var inte speciellt aktiv kan man säga. Beror väl på att dagarna gick i samma spår och att det inte fanns så mycket att uppdatera om.
Men jag bakade i alla fall lite mer biskvier - daim.
Sedan åkte vi till Ullared vilket aldrig kommer hända igen så sent på året! Helt kaos och då var vi ändå där när de öppnade klockan 7 på morgonen!
Sedan påbörjade jag ett sammarbete som vi får se om det fortsätter. Sjävlklart hoppas jag på det men vi får se :) Detta var några av sakerna som ingick i det.
 
Sedan har vi December! Sista månaden på året. Måndaden där J äntligen fick fast på Jula! Månaden där jag fick gå på lucia där man absolut inte fick fota. Stör mig faktiskt lite fortfarande eftersom det är väldigt många minnen som skapas där!
Vi har firat jul och jag fick en kamera som jag bekantar mig med mer och mer :)
Hoppas som sagt att bloggandet får en uppsving igen nu när jag har som sagt, en del att arkivera med. Blir bättre kvalité på bilderna framför allt.
 
Men nu ser jag fram emot ett oerhört mycket bättre 2018 med mina nära och kära men framför allt med min J!
 
 

Kommentera här: