En fundering

Jag har en liten fundering. Varför ska man alltid tro att; om en tjej mår illa så är hon gravid? De som känner mig vet att jag har kontrollbehov. Med andra ord så hade jag listat ut det för längesen, före alla andra och berättat som det hade varit. Till och med chefen skulle få in det lite snyggt med att säga: det är inget kvinnorelaterat?
När jag fick höra det så funderade jag på om jag skulle skratta eller gråta :)
Men det blir en tankeställare att folk verkligen tror det. Visst, barnkär är jag men jag är även såpass barnkär att jag, i livssituationen som råder, inte hade fullföljt det. Ska finnas en trygg och säker miljö att få växa upp i och då menar jag inte att det inte är tryggt och säkert här, utan det är annat som ska klaffa också.
Kan som sagt snurra iväg hur långt som helst men som sagt; en funderar blir det verkligen när typ det första man får höra, när man nämner illamående, att man är gravid.

Nej, nu ska jag fortsätta titta på film och försöka sova lite :)

Kommentera här: