Summering av 2016

Nu börjar det bli på tiden att vi gör en summering av 2016! Året som verkligen har innehållit allt!
 
I Januari hände inte allt för mycket men det tog ändå lite på krafterna. Hade bråk med min "gamla" klubb som egentligen vägrade släppa mig till min moders klubb där jag verkligen ville få ett avslut ifrån. Sedan åkte jag och lillebror skidor för första gång för året. Sedan hittade jag även mitt gamla videoband från mina första år. Mycket mysigt att se på det :)
 
Kolla första bilden i februari - vilken himmel och utsikt att vaka upp till. Det var i Skultorp när vi pendlade framåt och tillbaka från olika ställen, jag och J. Sedan var vi också i Ullared tillsammans och shoppade lite :)
Min efterlängtade comeback vara ett faktum i Skara Fc men även på fotbollsplanen. Ungefär 6 månader från skadan tills jag var tillbaka igen. Man får även inte glömma bort mysdagarna med Hugo :)
 
I Mars var det tydligen snö så man kunde gå ut och göra en snögubbe. Minst det så väl för lillebror och J var inomhus och skrattade så de storknade där inne för snögubben var tydligen så ful. Fick även blommor, helt random av J,s pappa :)
Återigen speglades mars av mysstunder med Hugo. Inte nog med det så färgade jag håret som jag aldrig mer kommer att göra på det stället för jag tyckte inte förändringen blev så stor samt att det tog enormt med tid... Inte värt så mycket pengar för det resultatet.
Sedan passade vi på att fira våffeldagen som blev en succé. Inte nog med succé, fotbollen ångade på och vi spelade dm. Det gick så bra en match så att Expressen uppmärksammade vår vinst med 21-0 mot ett lag. Riktig mäktig upplevelse att få vara med om eftersom det gick till historien som den största segern i föreningen.
 
April innehöll lite shopping också. Nya solglasögon samt ny klocka. Råkade sätta mig på mina "gamla" solglasögon så jag fick nya som fortfarande håller :) Sedan åkte jag på en liten smäll också i en match så jag fick ena spelarens dubb i ansiktet samt bröstbenet som fick sig en god törn.
April innehöll även hockey i Skandinavium och denna gången var det slutspel. Mycket mäktigt att få vara med om det. Kärleken blev bara starkare och starkare mellan mig och J. Vi "firade" även ett år tillsammans, ett år som vi stod ut med varandra :) Samtidigt fick även Js katt, kattungar som det blev full fart på. Inte nog med det så dog även strömmen i hela Skara med omnejd! Hela City Gross släcktes ned och vad kunderna var förbannade. Fick verkligen hålla mig i skinnet eftersom jag vet precis vad personalen fick utstå när det skedde...
 
Maj, då var Js mamma hemma på besök från Australien. Hon hade med sig ett känguruarmband som jag använder mycket flitigt. Har det alltid på mig förutom när jag duschar. Kattungarna växte även så det knakade. Känguruarmbandet var inte det enda jag fick utan en dag så kom J hem med Minionerna till mig och då var jag i extas! Sedan skiftade vädret väldigt mycket. Ena stunden kunde det vara strålande sol och varmt och nästa stund kunde det regna. Typiskt sommarväder på ingång. Vi passade även på att spela minigolf på Julahotellet. Dock gick det åt skogen för mig men det var mysigt. Hugo får vi ju inte glömma att uppmärksamma heller. Hade en liten fotorunda med honom och det blev riktigt mysiga bilder på honom.
Juni var innehållsrik också - äntligen sommar. Framkallade alla fina bilder som blev till ett underbart collage där alla i familjen och vänner är med.
Var en del premiärer också, först ut var det första doppet för året sedan det bästa av allt - bilbingo! Dock vann jag inget detta året.
Inte nog med det så blev jag med bil också. Min första egna bil som jag själv finansierade! Sedan passade även halsflussen på att komma. Det har jag minst en gång/år och jag är glad att det inte är mer - peppa peppa ta i trä.
 
Juli var också innehållsrik. Hade min första semester någonsin som var betald och det var riktigt härligt. Lyckades pricka in den enda veckan som det faktiskt var riktigt varmt och soligt!
Var även ute och fotade med de små i Silver-fallen som var mycket mysigt :) Jag och J hjälpte även hans pappa att måla om huset. Inte nog med det så kom även en av J,s kattungar hem till min pappa och hon var ett helvete att hålla koll på när jag och J passade huset hos dem!
Fastnade även i bilkö när jag skulle till Skövde eftersom det hade ramlat träd över hela vägen som låg och blockade båda körfälten.
Tog även med de små ut till Axevalla travbana så de fick se på trav live - supertråkigt tyckte jag att de var men de var överlyckliga.
 
 
 
Om Juli var händelserik så var Augusti toppen på detta året! Mamma hade 40-års fest. Sedan var det full rulle med husvakteriet så robotgräsklipparen stannade och då fick jag klippa gräset själv istället. Vi passade även på att göra god mat, jag och J.
Sedan en dag när jag kom till jobbet så kom reklamationsansvarige in med en crosshjälm som var till mig. Han tycker att jag ska akta huvudet så han gav mig den :) Mycket roligt. Lyckades även med bedriften att bli utelåst en morgon när jag hade kört mamma till jobbet. J var nere i källaren och hade det gött och mobilen var avstängd. Var lagom go och glad då. Sedan den största händelsen av dem alla - Jag och J blev sambos :) Det är verkligen toppen av detta året. Så bra vi har det nu går det inte att få mer av för vi har det verkligen perfekt. Var även ettårsdagen sedan den hemska skadan! Det går verkligen jättefort, tiden.
 
 
I September blev det mer ordning i lägenheten och vår nya säng kom också så att vi slapp att sova i bäddsoffan. Jättenöjd över den. Vi åkte även till Göteborg och bodde på Gothia samt var på Liseberg. Liseberg blev ingen stor succé hos mig eftersom jag inte kunde åka så mycket på grund av huvudet :( Men det övriga var riktigt lyckat :)
Lyxade även till det med goda räkor sedan var även småbröderna på besök och sov över. Mycket mysigt :)
 
Oktober - månadernas månader :)
Jag och J var en del barnvakter och fick verkligen bebismysa en hel del :) Sedan var det även kalas för stora tjocka släkten på pappas sida där i princip hela familjen firades, bortsett från mig :) Jag och J var även i Ullared och handlade lite Julklappar med mera. Sedan den stora händelsen på året - Jag blev 20 år och det firades med god mat och uppvaktning från alla håll och kanter. Fick även det underbara armbandet och ett passande halsband till, av J. Bär halsbandet varje dag för då finns han med mig vart jag än går.
Det var även djurtema på jobbet och jag gick runt en heldag i ko-dräkt! Var många som skrattade på jobbet då!
 
November var väl mer en skitmånad och en av dem tuffaste som jag någonsin har upplevt på det personliga planet. Men det var nog viktigt att den kom också så att man får perspektiv på livet bland annat.
Blev uppvaktad på jobbet med "bra-att-ha saker" i hemmet. Mycket tacksam :)
Sedan kom snön och då var jag riktigt bitter för jag gillar verkligen inte snön.
Inte nog med det så kom julpyntet fram och det var relativt tidigt i november som det skedde också. Även november bjöd på goda räkor, lite för bra så att vårdcentralen trodde att jag hade åkt på magkatarr. Men det var mer på det personliga planet som sagt var som det visade sig sedan.
 
Nu i December så åkte jag, mormor, morfar och J till Skandinavium och hade det mysigt. Hockey var det självklart som stod på schemat :) Passade även på att använda träbalkarna i taket som tvätt ställning - hur bra som helst. Lånade även böcker på biblioteket och det är något som jag ska fortsätta med.
Ännu fler räkor och gud vad goda de var! Jättelyckat köp :)
Men det bästa köpet av dem alla, på hela året, var ändå min Apple Watch! Jättenöjd med den :)
 
Detta har varit det bästa året men samtidigt ett av dem tuffaste just eftersom "slutmånaderna" har varit kämpiga men det var nog som sagt var viktigt att det infann sig också. Har lärt mig massvis av det. Det jobbet är inget som slutar här utan jag fortsätter på den inslagna vägen mot att må mycket bättre :)
Den bästa händelsen av dem alla var som sagt var i slutet av augusti när jag och J fick ett eget ställe :) Har varit hur bra som helst för oss! Hoppas det fortsätter på den vägen för jag behöver han lika mycket som han behöver mig och den kärleken som vi visar varandra (på vårt vis) och den kärleken man vår tillbaka är obeskrivlig.Tänk hur bra det kan bli :)
 
 

Kommentera här: