ÅRSRESUMÉ 2014

JANUARI
 
Tidningen älskade tydligen mina reportage... Så bra att de "tog" av det som var mitt och inte orkade skriva ut vem som hade gjort det utan "bara" klubbens hemsida..
 
En hel del hockey som vanligt :) Kärlek till den sporten :)
 
Sprang milen för första gången i mitt liv :)
 
Gick på bio och såg Sune filmen med lillebror :) - Mycket rolig
 
Kärleken blomstrade, något jag aldrig skev ut men så var det i alla fall :)
 
Gjorde min första träning med Skarke (mitt nuvarande lag) OBS att jag inte hade tränat fotboll på ca 6 månader :)
 
FEBRUARI
 
Var på hockey i Skandinavium och där fick ja träffa Dick Axelsson och jag hittade även 100 kronor när jag skulle ut ur Skandinavium :)
Sverige tog OS-Silver i hockey och det följde jag mycket flitigt så klart :)
Självklart innehöll även denna månaden hockey och SKLT fortsatte att "ta" från mig utan att nämna mitt namn...
 
 

Fick en ny mobil och någon dag/några dagar senare råkade de hamna i toastolen... Dock klarade den sig vilket var förvånansvärt :D
 
Var på Ullared och träffade Ola-Conny där :)
 
Gjorde även en träning med Mellbys damlag, något jag kände med en gång inte skulle bli det lag jag skulle spela med :)
Sen blev det en tupplur här och där i soffan :) Mycket skönt!
MARS
 
Hockey hockey hockey men denna månaden tog hockeyn slut :( Fick även 500 läsare (har mer nu, vet att det är över 600 st) på ett enda inlägg - mycket stolt över det :)
Tog äntligen tag i mitt hår och färjade det ljusare så det "bruna" försvann!
 
Skrev det obligatoriska idrottsprovet som jag även fick A i - TACK FÖR DEN!
 
Köpte nya löparskor!
 
Var inte bara SKLT som tog från mig utan västra Götalands fotbollsförbund...
 
 
Åkte på anställningsintervju för Skara Sommarland :) - Spännande och intressant intervju som verkligen inte är som alla andra intervjuer man gör när man söker jobb! - Sök så får du/ni se hur det är :)
 
APRIL
Fick träna med herrarna och det gjorde mig överlycklig för den träningen som herrarna har är tempot mycket mycket högre!
 
 
Träningsmatch mot Emtunga som resulterade i vinst + att jag inte fick ett skott på hela matchen! Matchen kommer jag ihåg än idag...
 
På grund av överbelastning i handleden blev den inflammerad... Lyckat...
 
Sedan kom första seriematchen som vi vann med 7-1!
Innan serien drog igång så hade vi även ett träningsläger, väldigt lyckat :)
 
Den obligatoriska mysstunden med Hugo på soffan var även den given i April
 
 
Hade roligt i skolan + att jag en dag/eftermiddag fick vara lärorna åt de nuvarande 2.orna - tack för förtroendet men dåligt att läraren som inte håller koll på eleverna så att de lär sig och fattar vad de gör och vad allt i ekonomin innebär...
 
Övningskörde en del också :)
 
Fick även svar av Sommarland att det inte blev något jobb där för min del
 
MAJ
 
Köpte nya fotbollsskor och serien rullade på :)
 
Galen fest med herrarna i Axvalls IF :D
 
Fick tillslut ett schema på sommarland, bästa som hände!
 
Fick en kraftig stukning av tummen... Satt 4 timmar på jouren innan jag ens fick se en läkare...
 
Kunde äntligen följa med och spela bilbingo också :)
 
Jag var med och bidrog till att katedralskolans fotbollsbrudar vann över DLG! (Herrarna vann även de över DLG)
 
Fixade den "obligatoriska" brännan ;) Löjligt ful :D
 
Första doppet för året skedde även i Maj, traditionsenligt i filsbäck :)
 
 
Vann mitt livs vinst! En signerad tre-kronortröja! :D Lycka var total!!!!!! (är den fortfarande)
 
JUNI
 
 
Slutade 2.an på gymnasiet, 1 år kvar till studenten!
 
 
Började på sommarjobba på de roligaste jobben man kan ha! Hur roligt som helst och efter en enda vecka hade jag utmärkt mig och blev "veckans"
Var på käkkirurgin och fick reda på hur operationen skulle gå till osv av visdomständerna... De ville dock ha den redan i juli men jag tvärvägrade och sa att tidigast v.44 när jag har höstlov!
 
Uppehåll från fotbollen, rätt skönt :) All min fokus låg på sommarland :)
 
JULI
 
Besökte Liseberg :)
 
Vann min första vinst någonsin på bilbingon - äntligen!
 
100 dagar kvar tills 18 årsdagen :)
 
Det var högsäsong på jobbet och småskadorna kom en efter en :D
Besökte ULLARED, KÄRLEK TILL DET STÄLLET!
 
Var ensam hemma i 1 månad, rätt skönt och då var det matlådor som gällde. Bara komma hem och värma maten när man jobbat länge :)
 
 
Tältade även i trädgården med småttingarna :) Mycket mysigt men hade behövt ett lite bättre tält. Kan ju säga såhär att det var väldigt tur för oss att det INTE regnaden den natten! :)
AUGUSTI
 
 Var sjuk en lite längre period, tråkigt men det händer även den bäste... ;)
Köpte nya skor :)
 
Även nya målvaktshandskar beställde jag :)
 
Började förbereda lite inför skolstarten som närmade sig sakta men säkert :)
 
Höstsäsongen drog igång
 
 
Säsongen var slut för denna gången och jag har nog haft en av de roligare somrarna hittills i mitt liv :) Underbart gäng! SALOONEN-14! En gång salooner, ALLTID saloonare! Galamiddagen var även en upplevelse i sig :D
 
Kärleken blomstrade :D
 
Började 3.an på gymnasiet! SISTA ÅRET!
 
SEPTEMBER
 
Mysmorgnar med HUGO :)
 
 
Seriesegern var i hamn! Med någon match/ några matcher tillgodo :)
 
Började ladda upp hockeysäsongen 14/15, satt i 4 timmar med bara musiken ;) Sedan kom dagen med stort D, det som jag längtat efter så länge, hockeysäsongens start!
 
Fick vara utespelare för första gången på ca 10 år! Mycket roligt :)
 

Tog slut med kärleken, tog rätt hårt...
 
OKTOBER
 
Såhär kunde en träningströja se ut efter en enda träning :)
 
Gick rätt bra för hemsidan :)
 
Fick ett mycket mysigt skavsår som tog tid att bli av med :)
Besökte ULLARED under en av besöksrekordsdagarna! KAOS!!!
 
 
ÄNTLIGEN VAR 18-ÅRSDAGEN HÄR! OCH JAG TOG ÄVEN DET EFTERLÄNGTADE KÖRORTET!!!!
 
Sedan började ett rent helvete som jag inte alls var medveten om då... Gjorde första operationen den 29 oktober av mina två visdomständer på vänster sida + att jag tog bort överflödigt tandkött...
 
November
 
Såhär kunde en vanlig frukost se ut för mig som kunde ta allt från 1-2 timmar!
 
Blev frånvaro på sidan och när jag väl kom tillbaka så uppskattades det!
 
Såhär såg jag ut första kvällen efter första operationen...
 
Helvetet var ett faktum, den 17 november blev jag inlagd på KSS när det inte blev bättre utan sämre MED antibiotika i kroppen... Orkade verkligen inte och jag var helt förkrossad, var absolut inte såhär det skulle bli när jag var på första besöket i juni,  två veckor sedan skulle jag vara på benen igen. Istället fick jag göra ytterligare en operation den 18 november. Morfinet var det roligaste med den upplevelsen och att bli sövde, mycket bättre än att vara vaken!
 
Fick använda en tandborste som var lämpad för 0-3 åringar på grund av att jag inte kunde gapa ordentligt...
 
Den obligatoriska funktionärsutbildningen fick jag och gubbarna i båset lagom till seriens slut! Tur för SIK att de gick vidare till AllTrean annars hade jag aldrig gått på den utbildningen...
DECEMBER
 
Fixade ett par vinterskor - gudomligt sköna!
 
Var ute och rörde på mig för första gången på ca 4-5 veckor, tufft och det är fortfarande tufft med min comeback till fotbollsplanen men framförallt till det rörligare livet jag hade innan operationerna av visdomständerna...
 
 
Var på futsalcup i Skövde där vi kom 2.a i b-slutspel och det var både fysiskt och psykiskt jobbigt! Huvudet orkade inte alls! Var inte roligt när jag fick en smäll på området som var opererat... Gjorde något ont!
 
OJ OJ OJ, fick mina naglar fixade, ovanligt till en början men nu tänker man inte så mycket på det, det är vardag :)
 
Fick mail av den människan i Skara(eller vart människan nu bor) som jag avskyr mest! Han ville ha hjälp att få sitt videoklipp länkat, denna människa som har förnedrat mitt jobb och rent av tagit utan att ens nämna mitt namn... Men snäll som jag är så gjorde jag det... Ångrar det fortfarande!
 
Som alla andra år kom även julen till stan och likaså snön... Det hade inte varit någon alls men lagom till jul kom det lite :( Hatar snön!
 
Traditionsenliga bowlingen på O´Learys! Vann även detta året ;)
 
 
Jag nämndes ÄNTLIGEN som en eldsjäl i SIK-bloggen! 4-års slit och mycket nedlagd tid på detta lag tog det tills jag nämndes!
 
 
 
 

Kommentera här: