Idrottsläkaren

Idag på morgonen kl 9.30 så var jag hos idrottsläkaren eftersom jag hade så ont i höften och i helgen kunde jag ju inte gå så då var jag där idag tidigt på morgonen. Det gick jättebra där och han var hur bra som helst :) Jag fick reda på att det var en sak i ryggen som inte var rätt och om jag inte gjorde något åt det så skulle jag bli såhär som bilden visar:
 
Ungeför såhär är det då i min rygg som bilden visar:
Vilket innebär att jag inte skulle kunna räta på ryggen utan gå sådär. Därför fick jag övningar med mig hem som jag ska göra :)
 
I denna position ska jag vara när jag ska göra något vid datorn :)
Såhär ska jag sitta när jag tittar på tv med en kudde i ryggen och inte såhär:
Sen ska jag även göra denna övning. Man drar upp det benet som man har ont i(i mitt fall vänster men fick ta höger på bilden). Efter det så lyftar man sig upp(man lägger upp benet först sen reser sig) så att man tskommer i den position som jag har på bilden med RAKAarmar, väldigt viktigt. Sen tar man djupa andetag och andas ut 3 gånger sen går man ner och vilar och upp så igen typ 3 gånger eller något.
 
Detta ska jag alltså tänka på och göra så att jag inte slutar som bilden där uppe med den gamla mannen ;)
Ha det gött :)
 
Kram Amanda :)♥
 
 
 

Kommentarer:

1 Julia:

Hejsan, sjukt fin blogg. Veckans blogg är nu avslutad. Kolla om det var du som vann. Och anmäl dig gärna till en ny omgång. Allt finns i samma inlägg. SPAMM ÄR TILLÅTET! Direkt länk: http://lullzz.blogg.se/2012/june/veckans-azum-6.html

Svar: Tack :)
Amanda

Kommentera här: